Mit eszik egy összetett ételintoleráns? – minta étrend arról, én hogyan étkezem

Minta étkezés

Nyilván nem az én étrendem a világ legegészségesebb étkezése, azonban számomra megfelelő, mellőz minden olyat, amit nem tolerál a szervezetem. Nem számolom a kalóriákat és az egyéb makrókat sem, de relatív magas a napi CH bevitelem, szerencsére nekem nem ellenségem a szénhidrát. Ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, hogy milyen típusba tartozik, mert könnyen meglehet, hogy a te szervezeted másként reagál arra a CH mennyiségre, amit én fogyasztok, és esetleg magasabb rost vagy fehérje bevitelre van szükséged. A napi étkezésemmel inkább ötleteket szeretnék adni, milyen ételeket tudsz tej-, szója-, tojás-, kukorica-, fokhagyma- és élesztőmentesen fogyasztani.

Fontosnak tartom, hogy ne ragadjunk le a napi háromszori étkezésnél, próbáljunk meg többször kevesebbet enni. Nekem legtöbbször nem megy a napi ötszöri étkezés, de négyszer igyekszem enni. A reggelit később szoktam fogyasztani, így utána kimarad a köztes étkezés és ebéddel folytatom. Viszont uzsonnázni igyekszem minden nap.

Szendvics kakaóval

Reggeli 

A szendvicsem alapja a kovászos bagel, amit növényi margarinnal kenek meg, és teszek bele csirkemell sonkát, növényi sajtot, valamint paprikát. Mindehhez még paradicsomot is fogyasztok. Reggeli italként pedig kakaót iszok, ami rizstejből és kakaóporból áll.

Fánk epres öntettel

Ebéd 

Kovászos roppanós fánk tejmentes tejszínes-joghurtos epres öntettel. Természetesen más gyümölccsel is elkészíthető, de simán lekvárral is fogyasztható.

Ha kovásszal nem akarsz bíbelődni, a receptben feltüntetett lisztkeverék csomagolásának hátoldalán lévő alaprecept is tökéletes.

Sport szelet

Uzsonna

Ez egy számomra mentesen elkészített sport szelet. A képen láthatót anyukám készítette, így még nincs fent a recept az oldalon, de amint én is megcsinálom, ledokumentálom a folyamatot és utána megtalálható lesz a recepttárban.

Természetesen nem a képen látható teljes mennyiséget pusztítottam el, de 2-3 szelet könnyedén lecsúszik.

Tejszínes-joghurtos eper

Vacsora

Ez egy könnyed gyümölcsös vacsora, ami nem áll másból, mint kb. 150-180 g eperből és némi vegán tejszín és növényi joghurt keverékéből (kb. egyenlő arányban). A mennyiség attól függ, ki mennyire hígan vagy sűrűn szereti fogyasztani. Mivel a tejszín alapból kicsit édes, így számomra nem kíván további édesítést, de természetesen tovább édesíthető a diétádba beilleszthető megoldással.

Blog bejegyzések

Népszerű receptek

Spenót főzelék mentesen

Spenót főzelék mentesen

Nem is gondolná az ember, mennyi mindentől kell mentesíteni egy főzeléket! Ez a spenót főzelék recept tejmentes és gluténmentes is. Viszont így is rettentő finom!